BIO kutyakozmetika háznál

BIO kutyakozmetika háznál

Bemutatkozás

2014. augusztus 19. - Kardosszilvi

2014-08-03 17.00.43.jpg

Kardos Szilvia vagyok, kutyakozmetikusi oklevelemet 2005-ben szereztem. Ekkor üzletet nyitottam Budapesten, ahol egy év alatt elég sokan odaszoktak és szívesen jártak kutyák-gazdik. Álszerénység nélkül mondhatom, sok gazdi mondta, hogy még soha nem volt olyan szépen megnyírva a kutyusa, mint amikor én csináltam. 

Ekkor még hagyományos kozmetikumokat, samponokat használtam, de arra azért figyeltem, hogy minél környezetbarátabb legyen és hogy ne csípje a kutyus szemét, ha belemenne. Sajnos a bérelt helyiséget felmondták, és ugyan átköltöztünk másik kerületbe, másik helyiségbe, annak magas bérleti díja nem tette lehetővé a majdnem előről kezdést, így egy idő után inkább bezártam. Igaz, ehhez talán kicsit az is hozzájárult, hogy magam is állatvédő lévén, állatmentő ismerőseim mentvényeit mindig ingyen vállaltam. Hát, lehet, hogy a kutyákhoz jobban értek, mint az üzletvezetéshez? :)

Minden esetre, a szerelem megmaradt: azóta is gyakran jártam ismerősökhöz, alkalmilag felkérve vendégekhez házhoz, vagy épp hozzám hozta valaki a kutyusát. Most azonban újra indítom a vállalkozást és újra teljes egészében a kutyáké vagyok :) 

Viszont, mivel a közben eltelt időben előrébb léptem a környezettudatosság terén, így magam is lecseréltem az otthoni kozmetikumokat, tisztító szereket nagy részben. Így adta magát a gondolat, hogy ha már a magam egészségére jobban vigyázok, akkor hogyan tehetném meg, hogy allergén kőolajszármazékokkal, egyéb vegyi anyagokkal mossal a kutyákat? Arról nem is beszélve, hogy ezeket a szereket óhatatlanul állatkísérletek során tesztelik, mert ez a szabály. Enélkül gyári vegyszer nem kerülhet forgalomba. És amikor a kutyáimra nézek, és elképzelem, mi lenne velük, ha történetesen ők egy ilyen kísérleti telepre születnek és ott szenvednek, halnak meg más kutyákért, akkor rettentő szomorú és dühös is leszek. Ugyanis egyáltalán nem lenne muszáj ennek így történnie, vannak alternatív megoldások is, és persze a természetes anyagok, amelykeket nem kell kínok között tesztelni. 

Remélem, ezt egyre több gazdi fogja majd így gondolni, és egyre nagyobb hangsúlyt kap a tudatosság és a felelősség kérdése e téren is az állattartásban.

A kutyakozmetika mentes időkben azért nem kerültem messze a kutyáktól: kutyaoktatást, régiesen mondva kiképzést tanultam, de nem szeretem ezt a szót, mert olyan erőszakos felhangja van számomra. A Tükör módszert tanultam, és azóta oktatom is. Így adott esetben szívesen állok a kedves gazdik rendelkezésére akár tanácsadással is, vagy egyenesen oktatással :) Bővebben: http://egerbakta-kutyasuli.blog.hu/

_DSC9916a.jpg

A Falka :) Balról jobbra: Hudson, utcán talált golden keverék, már gazdinál van. Ölemben Pixel, "A Cuki" - két évesen szaporítótól mentett törpe uszkár kislány, mellette Audrey "Az Okos" - egy évesen gazdától elhozva, mert sintérrel akarta elvitetni, de előtte pár hónappal még kivitte egy erdőbe, ahonnan hazatalált... Ő azóta a munkatársam, terápiás kutya, magasan képzett. Jobb szélen Bütyök, az idős keverék, akit a házzal kaptam, mert a gazdája meghalt és az örökös el akarta altattatni. Harapós, támadós, félős kutyából fél év alatt bújós, szeretetéhes, barátságos kutya lett. 

Állatvédelmi tevékenységem: www.zoldzebra.hu

Audreyval állatvédelmi oktatáson:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://biokutyakozmetika.blog.hu/api/trackback/id/tr206617817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása